Melden bij de gemeente
Is er iets kapot, ervaart u overlast, heeft u een tip of wilt u iets anders melden? Laat het ons weten.
-
Meldpunt openbare ruimte
Gebreken en ongemakken in de openbare ruimte van uw woonomgeving, meldt u bij het meldpunt openbare ruimte.
-
Klachten over de gemeente
Bent u niet tevreden over het gedrag, handelen of nalaten van een medewerker van de gemeente Alblasserdam?
-
Status volgen van aanvragen
Voor bijna alle aanvragen, vragen en meldingen die u bij de gemeente indient leggen wij een digitale dossiers aan. U kunt uw aanvraag, vraag of melding daarna zelf volgen via ons zakensysteem.
-
Overlast melden
Overlast is altijd vervelend en we begrijpen dat het u veel ongemak kan bezorgen. Daarom nemen wij uw melding van overlast altijd serieus.
-
Bezwaar maken
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u in veel gevallen bezwaar maken. Er wordt dan opnieuw naar het besluit gekeken.
-
Verloren en gevonden voorwerpen
Op verlorenofgevonden.nl kijkt u of uw voorwerp gevonden is. Als uw voorwerp gestolen is, doet u altijd eerst aangifte bij de politie.
-
Aansprakelijkheidstelling
Heeft u schade geleden en denkt u dat dit komt door iets wat de gemeente heeft gedaan? Dan kunt u de gemeente aansprakelijk stellen.
-
Aangifte of melding van discriminatie
Elke burger telt mee en hoort erbij, ongeacht leeftijd, afkomst, geslacht, seksuele voorkeur, geloofsovertuiging of lichamelijke en geestelijke beperking.
-
Melden van tegenstrijdige regelgeving
Wij werken aan het voorkomen van onnodige regels, tegenstrijdige regels en te strikte richtlijnen.
-
Meldpunt Ongewenst Verhuurgedrag
Bij het meldpunt kunnen huurders, woningzoekenden en anderen (al dan niet anoniem) terecht met signalen en meldingen over ongewenst verhuurgedrag.
-
Meldpunt Zorg en Overlast
Maakt u zich zorgen om iemand in uw directe omgeving die mogelijk aan een ernstige psychiatrische aandoening leidt?