Klachten over de gemeente
Bent u niet tevreden over het gedrag, handelen of nalaten van een medewerker van de gemeente Alblasserdam?
Het beste bespreekt u uw klacht direct met degene met wie u in gesprek bent of met de leidinggevende van deze persoon. Als het mogelijk is lost de gemeente uw klacht direct op. Bent u niet tevreden over de behandeling? Dan dient u uw klacht officieel in.
Voor gebreken, wensen of reparaties in uw woonomgeving gebruikt u het meldpunt openbare ruimte.
Na het indienen krijgt u na maximaal 6 weken bericht van ons.
U kunt de klacht online of schriftelijk indienen.
Online
Schriftelijk
U kunt uw klacht ook schriftelijk indienen. U schrijft een brief en stuurt deze naar:
Gemeente Alblasserdam
Postbus 2
2950 AA Alblasserdam
In de brief vermeldt u uw naam en adres. Ook beschrijft u het gedrag waarover u een klacht heeft en de datum wanneer dit is gebeurd.
U krijgt een ontvangstbevestiging zodra wij uw klacht hebben ontvangen. Meestal volgt een uitnodiging voor een gesprek, ook wel hoorzitting genoemd. In dat gesprek kunnen u en de persoon tegen wie u de klacht heeft ingediend, de situatie toelichten. Daarna ontvangt u van ons een eindreactie en een verslag van de hoorzitting.
Als u het oordeel van de gemeente niet goed vindt, kunt u een brief sturen naar de Nationale Ombudsman. Dit doet u binnen 1 jaar na ontvangst van de reactie van de gemeente.
U stuurt uw klacht naar:
Nationale Ombudsman
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
• Website Nationale ombudsman
Een bezwaarschrift dient u in als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Dat kan bijvoorbeeld een bouwvergunning zijn. Of een kapvergunning of een ander besluit waar u als belanghebbende bezwaren tegen heeft.
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Klachten dient u in bij:
Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
Postbus 550
3300 AN Dordrecht
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
Klachten stuurt u per e-mail: mail@vrzhz.nl
of schriftelijk naar:
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid
T.a.v. het dagelijks bestuur
Postbus 350
3300 AJ Dordrecht
Sociale Dienst Drechtsteden
Klachten dient u in bij:
Sociale Dienst Drechtsteden
Spuiboulevard 298
3311 GR Dordrecht
Meer informatie vindt u op de website van de Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid.
• Website Omgevingsdienst Zuid-Holland Zuid
• Website Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid LINK
Bel dan de klachtencoördinator via telefoonnummer 14 078