Meldpunt openbare ruimte

Heeft u iets in uw buurt dat aandacht nodig heeft? Bijvoorbeeld kapotte straatverlichting of losse stoeptegels? Meld dit bij het Meldpunt openbare ruimte.

De openbare ruimte is het gebied dat voor iedereen toegankelijk is. Dit zijn bijvoorbeeld straten, parken, pleinen en openbare gebouwen. Het is belangrijk dat deze plekken goed worden onderhouden, zodat iedereen er veilig en fijn gebruik van kan maken.

Uw melding helpt ons om de openbare ruimte beter te maken. Samen zorgen we voor een schone en veilige buurt. Kies hieronder wat voor soort melding u wilt doorgeven.

Reparaties in de openbare ruimte

Asfalt en verlichting op de A15

Bel Rijkswaterstaat via telefoonnummer 0800 8002.

Schade aan een brievenbus

Bel PostNL via telefoonnummer 058 233 33 33

Alle overige reparaties via Fixi

Alle overige reparaties in de openbare ruimte van uw woonomgeving, ontvangen wij graag via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan kapotte straatverlichting, een gat in de weg of een omgevallen boom. U kunt ook een melding doen op de website Fixi.nl of met de Fixi app op uw telefoon of tablet. De Fixi app kunt u downloaden in de Google Play Store en in de App Store. U kunt bij uw melding ook een foto toevoegen.

Reparatie melden via Fixi.nl

Het systeem van Fixi voldoet aan alle regels rondom toegankelijkheid. Ervaart u toch problemen bij het invullen? Bel dan naar 14-078. Onze medewerkers van het klant- & contactcentrum helpen u graag.

Bij spoed

Is er direct gevaar, bijvoorbeeld door olie op de weg of een gat in de bestrating? Wilt u ons dan bellen?

  • Op werkdagen tussen 8.30 uur en 16.00: 14 078.
  • Op niet-werkdagen en buiten genoemde tijden, belt u het storingsnummer van de Buitendienst: 06 22 94 63 12.
  • Bij een erg gevaarlijke situatie belt u de politie: 0900 8844.
Ideeën of tips voor de openbare ruimte

Heeft u een verzoek voor iets nieuws of een aanpassing aan bijvoorbeeld een speeltoestel of groen? Dan kunt u een melding doen bij de gemeente.

Wens of verzoek melden bij de gemeente

Voor bijna alle aanvragen, vragen en meldingen die u bij de gemeente indient, maken wij een digitaal dossier. U kunt uw aanvraag, vraag of melding daarna zelf volgen via ons zakensysteem. Vragen of aanvullende informatie over die zaak, kunt u via dat digitale dossier aan ons doorgeven. Lees hier hoe u uw zaak kunt volgen.

Overlast of klachten in de openbare ruimte

Klachten openbaar vervoer

Klachten over openbaar vervoer: bel Qbuzz via telefoonnummer 0900 7289 965 of ga naar de website van Qbuzz.

Overlast melden

Overlast is vervelend. We nemen uw melding daarom serieus. Is uw overlast op te lossen met een reparatie? Of wilt u een verzoek in de openbare ruimte melden? Dan staat hierboven aangegeven hoe u een melding kunt doen. Ervaart u een andere vorm van overlast waarbij het niet gaat om een reparatie of verzoek? Lees dan verder op de pagina over overlast melden.