September 2024

• Verkeershinder en parkeerverboden tijdens Havenfestival

Het Havenfestival staat voor de deur. Dat betekent veel gezelligheid in ons mooie dorp! Om alles soepel te laten verlopen, zijn er enkele wegafsluitingen en parkeerverboden waar je als inwoner van Alblasserdam rekening mee moet houden.

• Partijen geven zienswijze over verhuurbeleid gemeentelijke panden

De gemeente Alblasserdam verhuurt momenteel acht van haar panden. Ze heeft een bijeenkomst georganiseerd met partijen die een (deel van een) pand bij de gemeente huren. De bijeenkomst vond plaats op donderdagavond 5 september in Landvast. Huurders kregen de gelegenheid hun zienswijze te geven over een afwegingskader dat de gemeente gaat hanteren voor het verhuren van haar panden. Het afwegingskader maakt inzichtelijk wanneer de gemeente een rol voor zichzelf ziet als verhuurder en wanneer ze welk type huurprijzen wil hanteren.

• Nieuwe vaccinatieronde tegen corona

16 september 2024

Vandaag is de nieuwe prikronde tegen corona gestart in Alblasserdam. Deze is voor 60-plussers, mensen van 18 tot en met 59 jaar die een griepprik mogen halen, en zorgmedewerkers die direct contact hebben met kwetsbare mensen. Tot 6 december is het nog meerdere keren mogelijk om in Alblasserdam een coronavaccinatie te halen. Inwoners kunnen hiervoor digitaal of telefonisch een afspraak maken.

• Openbare herdenking crash Hawker Typhoon jachtvliegtuig op 28 september

16 september 2024

Dit jaar is het 80 jaar geleden dat het Hawker Typhoon vliegtuig werd neergehaald tijdens de Tweede Wereldoorlog. Op zaterdag 28 september is er om 15.00 uur een openbare herdenking bij het monument aan de Kortlandsche Kade.

• Meld uw evenement voor 30 september aan

18 september 2024

Alblasserdam bruist mede door de vele activiteiten en evenementen. Als gemeente waarderen we de inzet van de vele organisatoren enorm. Wilt u volgend jaar weer iets organiseren? Meld uw evenement uiterlijk 30 september 2024 aan door een email te sturen aan de Omgevingsdienst via APV@OZHZ.nl. Vermeld in de titel Aanmelding evenement 2025 Alblasserdam.

• Tegels eruit, groen erin!

18 september 2024

Door het verwijderen van tegels komt er ruimte voor groen. Wist u dat meer groen in uw tuin bijdraagt aan meer koelte in uw tuin? Dat is pas fijn genieten op warme dagen. Daarnaast zorgen minder tegels voor het beter weglopen van regenwater. Hierdoor raakt het riool minder snel overbelast.

• Tweede kunstroute in Alblasserdam

23 september 2024

Op 5 oktober is er weer een kunstroute in Alblasserdam. Het Cultureel Netwerk Alblasserdam organiseert deze met de gemeente Alblasserdam en de programmacoördinator van De Rederij. De hele dag zijn er activiteiten en exposities op verschillende plekken in het dorp. Belangstellenden kunnen tussen 10.00 en 16.00 uur langsgaan wanneer het hen uitkomt. Op woensdag 25 september valt een programmaboekje op de deurmat samen met de huis-aan-huiskrant.