Tweede kunstroute in Alblasserdam

Op 5 oktober is er weer een kunstroute in Alblasserdam. Het Cultureel Netwerk Alblasserdam organiseert deze met de gemeente Alblasserdam en de programmacoördinator van De Rederij. De hele dag zijn er activiteiten en exposities op verschillende plekken in het dorp. Belangstellenden kunnen tussen 10.00 en 16.00 uur langsgaan wanneer het hen uitkomt. Op woensdag 25 september valt een programmaboekje op de deurmat samen met de huis-aan-huiskrant.

Opening en activiteiten

Burgemeester Jan Willem Boersma en wethouder Margreet de Deugd openen de kunstroute om 10.00 uur in het ParticiPand aan de Lelstraat. Daarna zijn er exposities en diverse activiteiten verspreid over het dorp. Zo is er een kunstenaar die live schildert in Landvast. In De Rederij is er een workshop poëzie en een lezing over kunst. En in het Participand zijn er optredens van Dansschool YV Dance.

Exposities

Op deze locaties en in de Pion en de Postduif vertonen diverse exposanten hun werk. Daarnaast zijn er deelnemers die in hun huis of atelier exposeren deze dag. Tussen de middag kunt u een broodje eten in het ParticiPand.

Week tegen eenzaamheid

Tijdens de kunstroute kunt u ook de expositie 'Verbinding & Eenzaamheid' in Landvast bezoeken. Dit is een project van de Stichting Welzijn Alblasserdam (SWA) en het Alblasserdam Beweeg en Cultuurteam (ABC-team) in het kader van de Week tegen Eenzaamheid. Met schilderkunst, fotografie en keramiek willen de deelnemers anderen inspireren om met het thema verbinding aan de slag te gaan, voor zichzelf of voor een ander.

Wethouder Margreet de Deugd: “Het belooft een inspirerende dag te worden. Met dans en kunst kun je je op een mooie manier uiten, verhalen vertellen en de verbinding zoeken met anderen. Alblasserdam heeft zoveel moois in huis. Ik vind het geweldig dat het cultureel netwerk dit weer organiseert. Ik hoop dat deze dag minstens zo succesvol wordt als de eerste editie vorig jaar!”

Programmaboekje

In het programmaboekje staan alle activiteiten en locaties. Marianne Brand van Atelier ErBij heeft het boekje gemaakt. Heeft u het boekje niet ontvangen of wilt u een extra exemplaar? Vanaf 26 september zijn er programmaboekjes af te halen bij de receptie van De Rederij (Cortgene 2, Alblasserdam). Daarnaast zullen er op de dag zelf ook programmaboekjes beschikbaar zijn op de centrale locaties.

Bekijk het programmaboekje