Meld uw evenement voor 30 september aan

Alblasserdam bruist mede door de vele activiteiten en evenementen. Als gemeente waarderen we de inzet van de vele organisatoren enorm. Wilt u volgend jaar weer iets organiseren? Meld uw evenement uiterlijk 30 september 2024 aan door een email te sturen aan de Omgevingsdienst via APV@OZHZ.nl. Vermeld in de titel Aanmelding evenement 2025 Alblasserdam.

Wij ontvangen graag de volgende gegevens:

• Adresgegevens van de aanvrager (naam, telefoonnummer,(mail)adres)
  • Naam, datum, tijden en locatie(s) van het evenement
  • Activiteiten tijdens het evenement
  • Het verwachte aantal verwachte bezoekers

Beperkte ruimte voor nieuwe evenementen

Van 24 tot en met 26 juni 2025 is er een grote NAVO-top in Den Haag. In de weken ervoor, maar ook erna, zijn hulpdiensten minder of niet beschikbaar. Dit betekent dat er minder mogelijkheden zijn voor nieuwe evenementen waar een vergunning verplicht is.
Na uw aanmelding beslist de gemeente of uw evenement kan plaatsvinden. Zijn er meer evenementen op dezelfde plaats en datum? Dan neemt de gemeente contact met u op.

Let op

• Dit is een aanmelding, het is geen aanvraag voor een vergunning.
  • Kleine evenementen hoeft u niet van tevoren aan te melden. Deze kunt u het hele jaar door online melden bij de gemeente.

Waarom aanmelden?

De gemeente en de regionale hulpdiensten willen op tijd weten wanneer in 2025 evenementen zijn en op welke locaties. De aangemelde evenementen worden in de weken na de deadline getoetst door de gemeente en veiligheidsregio. De toetsing is op datum, locatie, spreiding en benodigde inzet van nood- en hulpdiensten in de regio Zuid-Holland Zuid. Als uit deze check blijkt dat er overlappingen in data of andere aandachtspunten zijn, dan nemen we zo snel mogelijk contact met u op om tot een mogelijk gezamenlijke oplossing te komen.

Vergunning

Een aanmelding is nog geen vergunning voor een evenement. Is voor uw evenement een vergunning nodig? Dan moet u hiervoor later nog apart een aanvraag doen. Doe dit minimaal 14 weken voordat het evenement plaatsvindt. Bij grote evenementen minimaal 16 weken van tevoren. U leest meer informatie op www.alblasserdam.nl/evenementen.