• Speelplaatsen in Alblasserdam rookvrij

27 juni 2024

Speeltuinen in Alblasserdam worden rookvrije zones. Op zaterdag 6 juli onthulde wethouder Marten Japenga het eerste rookvrij-bordje bij speelplaats Het Groene Woude Wik in de wijk Blokweer tijdens de kleedjesmarkt.

• Oproep deelname Kunstroute Alblasserdam 2024

03 juli 2024

Na het grote succes van de kunst- en cultuurweek van vorig jaar gaat het Cultureel Netwerk Alblasserdam in samenwerking met de gemeente Alblasserdam en het ParticiPand op 5 oktober 2024 weer een Kunstroute organiseren. Tijdens deze route zullen er open ateliers zijn, en in de Rederij, het ParticiPand en Landvast en mogelijk op andere locaties zullen er diverse exposities en activiteiten zijn.

• Forse hinder door afsluitingen A15 – vertraging 30-60 minuten

01 juli 2024

Rijd je regelmatig over de A15 langs Papendrecht, Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam of de omliggende wegen? Let dan op! Rijkswaterstaat start deze zomer met onderhoudswerkzaamheden aan de A15 tussen knooppunt Ridderkerk en Deil. Dit betekent forse verkeershinder.

• Perspectiefnota 2025

02 juli 2024

Dinsdag 9 juli bespreekt de gemeenteraad de Perspectiefnota 2025. In deze nota worden de ambities en plannen van de gemeente en de financiële consequenties van deze plannen voor de komende jaren beschreven. Zoals veel gemeenten in Nederland moet ook Alblasserdam bezuinigen en moeten er financiële keuzes gemaakt worden. Het college van b&w doet met de Perspectiefnota voorstellen om hier invulling aan te geven.

• Verkeersmaatregelen vanwege Tour de France Femmes op 13 augustus

10 juli 2024

Op dinsdag 13 augustus 2024 komt de tweede etappe van de Tour de France Femmes door Alblasserdam. De etappe start in Dordrecht om 9.50 uur, gaat via Papendrecht, de polders van de Alblasserwaard langs de molens van Kinderdijk via Alblasserdam en eindigt in Rotterdam.

• Zomerpaspoort 2.0: inschrijvingen geopend!

10 juli 2024

Aanstaande vrijdag start de zomervakantie en daarmee ook het Zomerpaspoort 2.0 van het Alblasserdam Beweeg- en Cultuurteam (ABC-team), Natuurlijk Alblasserdam en Scouting Alblasserdam. De gehele zomervakantie staat weer bol van de meest uiteenlopende activiteiten. En dit jaar zijn ze voor alle leeftijden en helemaal gratis.

• In gesprek met tafeltennisvereniging TTVA

12 juli 2024

Meerdere avonden in de week worden balletjes geslagen op de tafeltennistafels in de gymzaal van het Multifunctioneel centrum in Alblasserdam. Er is ruimte om vrij te spelen en er vinden competities plaats. De tafeltennisvereniging TTVA kenmerkt zichzelf als hecht en gezellig met - naast het tafeltennissen - ruimte voor sociale activiteiten zoals klaverjassen, darten en vissen.

• Activiteiten in De Rederij tijdens de vakantie

15 juli 2024
  • Ontwerp Parkeervisie Alblasserdam ter inzage tot 9 september 2024

15 juli 2024

In Alblasserdam groeit het aantal auto's, wat leidt tot een toenemende parkeerdruk. Het College van Alblasserdam heeft daarom een parkeervisie ontwikkeld om het parkeerbeleid tot 2030 te verbeteren, met een visie tot 2040.

• Reactie op de gedeelde zorgen over het gedrag van jongeren in ons dorp

19 juli 2024

Inwoners en ouders hebben hun zorgen geuit bij de burgemeester over het gedrag van jongeren in ons dorp. Ook politie en de gemeentelijke handhavers hebben signalen afgegeven over groepen jongeren die herhaaldelijk op negatieve wijze bij hen in beeld komen. De afgelopen periode hebben zich meerdere incidenten voorgedaan op het Boerenpad en in het Lammetjeswiel en ook op andere locaties wordt overlast ervaren.