Perspectiefnota 2025

Dinsdag 9 juli bespreekt de gemeenteraad de Perspectiefnota 2025. In deze nota worden de ambities en plannen van de gemeente en de financiële consequenties van deze plannen voor de komende jaren beschreven. Zoals veel gemeenten in Nederland moet ook Alblasserdam bezuinigen en moeten er financiële keuzes gemaakt worden. Het college van b&w doet met de Perspectiefnota voorstellen om hier invulling aan te geven.

Algemene Beschouwingen

Tijdens de behandeling van de Perspectiefnota (de Algemene Beschouwingen) kan de gemeenteraad de plannen bespreken, vragen stellen en mogelijke aanpassingen voorstellen. De uitkomst van deze behandeling geeft richting voor het opstellen van de begroting 2025 in het najaar.

U bent van harte welkom om de vergadering bij te wonen. De bijeenkomst is in de raadzaal van De Rederij en begint om 19.00 uur. De vergadering is via een livestream te volgen via raad.alblasserdam.nl. Inspreken kan, graag melden via griffier@alblasserdam.nl, uiterlijk dinsdag 9 juli 12.00 uur. U vindt de Perspectiefnota op de website van de gemeenteraad bij de vergadering van 9 juli.