Augustus 2024

• Gezond het nieuwe schooljaar in

12 augustus 2024

Nu het nieuwe schooljaar bijna begint, start het JOGG-team van Alblasserdam de jaarlijkse campagne ‘Trommel zonder rommel’. Het doel is om ouders/verzorgers te helpen hun kind(eren) gezonde broodtrommels mee te nemen naar school. Een diëtiste geeft vanaf donderdag 15 augustus meerdere dagen gratis advies bij de Lidl in Alblasserdam. Op de scholen krijgen de kinderen in de eerste week een flyer mee met tips voor een lekkere, gezonde lunch.

• Meedoen op de moestuin

07 augustus 2024

Dat iedereen mee kan doen in Alblasserdam vinden wij heel belangrijk. Dit stimuleren we onder andere via leerwerkbedrijven. Mensen zonder opleiding of bijvoorbeeld met een taalachterstand kunnen daar werkervaring opdoen. Zo kunnen zij zich verder ontwikkelen, mensen ontmoeten en van betekenis zijn voor de maatschappij. Wethouder Margreet de Deugd gaat de komende periode langs bij alle leerwerkbedrijven in Alblasserdam.

• Sport- en Beweegakkoord Alblasserdam

12 augustus 2024

Een actieve levensstijl verbetert de gezondheid en het geluk van onze inwoners. Daarom vinden wij aandacht voor sport, bewegen en preventie belangrijk. In het Sport- en Beweegakkoord hebben we hiervoor doelen, afspraken en acties opgesteld. Heb jij een goed idee om meer inwoners uit de gemeente Alblasserdam te laten sporten en bewegen? Dan kun je stimuleringsbudget aanvragen bij het Sport- en Beweegakkoord Alblasserdam.

• Realisatie 58 extra opvangplekken voor vluchtelingen in de Havenkerk

13 augustus 2024

Sinds het voorjaar 2022 worden de Havenkerk en de Jozuakerk ingezet als opvanglocatie voor Oekraïense vluchtelingen. De Havenkerk huisvest momenteel 80 Oekraïners. De komende maanden realiseert gemeente Alblasserdam 58 extra opvangplekken voor vluchtelingen in de Havenkerk. De huidige opvangplekken worden verbeterd.

• Welkom op ons SamenWerkplein

12 augustus 2024

Op het SamenWerkplein kunt u met uw vragen terecht! Komt u er niet uit met moeilijke brieven? Of heeft u een vraag over AOW, hulp nodig bij uw Dordtpas of wilt u dat iemand meekijkt met uw belastingen? Het SamenWerkplein is er voor u.

• In gesprek met Korfbalvereniging CKC Kinderdijk

21 augustus 2024

Korfbal is één van de sporten die je in Alblasserdam kunt doen. Korfbalvereniging CKC Kinderdijk bestaat al sinds 1953 en kent bijna 500 leden en veel vrijwilligers. De vereniging noemt zichzelf ‘een gezellige familieclub met een grote onderlinge betrokkenheid’. Sporthal Molenzicht is de basis. Jong en ouder kunnen er terecht voor recreatief korfbal of voor de competitie.

• Welkom Wouter Kolff, commissaris van de Koning Zuid-Holland

20 augustus 2024

Op woensdag 4 september heten we in Zuid-Holland onze nieuwe commissaris van de Koning, Wouter Kolff, welkom. Graag nodigen wij u, inwoner van Zuid-Holland, uit voor deze buitengewone Statenvergadering op 4 september 2024 om 18.30 uur op het Provinciehuis Zuid-Holland in Den Haag.

• Reactie op het weghalen en/of vernielen van de posters van Dordt Pride in Alblasserdam

23 augustus 2024