Reactie op het weghalen en/of vernielen van de posters van Dordt Pride in Alblasserdam

"We willen graag dat iedereen zich thuis voelt in Alblasserdam. In Alblasserdam hebben we LHBTIQ+ beleid vastgesteld. We weten dat dit een gevoelig onderwerp is in ons dorp. Daarom hebben we gekozen voor een aanpak die stapsgewijs leidt tot culturele sensitiviteit, veiligheid, acceptatie en inclusie van de LHBTIQ+ gemeenschap. Onderdeel daarvan is dat we ook aandacht geven aan (regionale) bijeenkomsten en activiteiten die in dat kader georganiseerd worden.

Als gemeentebestuur vinden we het onacceptabel dat de posters van Dordt Pride zijn weggehaald en/of zijn vernield. Het is aan de organisatie die de posters ophangt of er aangifte wordt gedaan. Hoe je ook denkt over LHBTIQ+, je blijft van andermans spullen af. Daarnaast vinden wij deze actie niet respectvol naar onze LHBTIQ+ gemeenschap. Verschil van opvatting zal en mag er altijd zijn, maar veiligheid en acceptatie vraagt om wederzijds respect en in gesprek blijven met elkaar."