Maart 2023

• Krap zitten, ruim genieten!

13 maart 2023

Kunt u door de hoge prijzen uw rekeningen niet meer betalen? Of heeft u al langer moeite om rond te komen? Dan nodigen wij u graag uit voor een bijeenkomst 'Krap zitten, ruim genieten!' Van harte welkom op vrijdag 17 maart van 14.00-16.00 uur voor een high tea in Het Brughuis, Ieplaan 2 in Alblasserdam.

• Kinderboerderij De Plantage weer 'als nieuw'

13 maart 2023

Afgelopen weekend hebben zo'n veertig vrijwilligers hun handen uit de mouwen gestoken bij kinderboerderij De Plantage. Er is veel werk verzet. De varkensstal is geschilderd, er is een nieuwe kast achter de werkplaats gebouwd, de moestuin is vernieuwd en in de plantenbakken staan nieuwe planten. Dit project maakte onderdeel uit van NL Doet, een landelijk initiatief om vrijwilligerswerk te stimuleren.

• Te hoge rekening voor de gemeentelijke belastingen

15 maart 2023

Woningeigenaren in Alblasserdam hebben dit jaar een te hoge rekening voor Onroerende Zaakbelasting (OZB) ontvangen. SVHW zorgt voor een automatische teruggave van het teveel betaalde bedrag. De gemeente stuurt een persoonlijke brief met excuses en uitleg over de oplossing.

• Voorlopige uitslag verkiezingen provincie en waterschap 2023

16 maart 2023

Op 15 maart waren de verkiezingen voor de Provinciale Staten en het Waterschap Rivierenland. De voorlopige uitslagen zijn bekend.

• Fruitbomen in Baandersstraat

16 maart 2023

Vandaag zijn er 22 fruitbomen in de Baandersstraat geplant. De bomen vormen het laatste onderdeel van de reconstructie van deze straat. Bewoners gaven aan het begin van het project aan dat ze voldoende groen en bomen erg belangrijk vonden. Vanwege alle kabels en leidingen in de grond was dat best een uitdaging. Dankzij innovatieve boombakken en deze fruitbomen is het toch gelukt.

• Zwemmers opgelet! Badenkaarten en abonnementen vervallen binnenkort

09 augustus 2023

Heeft u nog een badenkaart of een zwemabonnement voor zwembad Blokweer? Lees dan snel verder! Het zwembad gaat binnenkort over op een ander computersysteem. Oude pasjes zijn vanaf 1 september niet meer geldig en tegoeden komen te vervallen. Via een formulier kunt u gemakkelijk uw geld terugkrijgen.

• Afval scheiden

23 maart 2023

Afval scheiden is belangrijk en nuttig. Door te scheiden, kunnen we grondstoffen opnieuw gebruiken. Dat is beter voor het milieu. Maar misschien nog wel belangrijker: we besparen er geld mee. Afval scheiden heeft dus écht zin.

• Flexwonen aan de Pieter de Hoochplaats

23 maart 2023

Het college van burgemeester en wethouders van Alblasserdam heeft besloten dat er 40 tot 60 tijdelijke woningen ('flexwoningen') aan de Pieter de Hoochplaats komen. Dit is op de plek waar vroeger de christelijke basisschool de Loopplank was gevestigd. Op 23 maart 2023 worden de omwonenden van deze locatie via een brief op de hoogte gesteld.

• Speech installatie Jan Willem Boersma

30 maart 2023

Hieronder leest u de speech die Jan Willem Boersma heeft gegeven tijdens zijn installatie als nieuwe burgemeester van Alblasserdam.

• Participatieproject Fit & Groen Alblasserdam in volle gang

31 maart 2023

Het participatieproject Fit&Groen: hoe zou jij dat doen? is in volle gang en heeft al waardevolle inbreng opgeleverd voor de gemeente. Er kwamen tijdens de eerste twee maanden al ruim 275 reacties binnen. Als alle wijken langs zijn geweest, schrijft de gemeente een visie op de ontwikkeling van het dorp waar nieuwe plannen aan worden getoetst.

• Jan Willem Boersma benoemd als nieuwe burgemeester van Alblasserdam

31 maart 2023

Gisteravond is Jan Willem Boersma officieel geïnstalleerd als burgemeester van Alblasserdam. Dat gebeurde tijdens een speciale installatieraad. We kijken terug op een mooie avond met een typisch Alblasserdamse sfeer. Het was waardig en formeel waar nodig, warm en ongedwongen waar het kon. Maandag 3 april wordt Boersma's eerste werkdag.