• Forse hinder door afsluitingen A15 – vertraging 30-60 minuten

03 juli 2024

Rijd je regelmatig over de A15 langs Papendrecht, Sliedrecht, Hardinxveld-Giessendam of de omliggende wegen? Let dan op! Rijkswaterstaat start deze zomer met onderhoudswerkzaamheden aan de A15 tussen knooppunt Ridderkerk en Deil. Dit betekent forse verkeershinder.

• Meer mensen in aanmerking voor hulp voedselbank

28 juni 2024

Sinds 1 juni 2024 zijn de normen om in aanmerking te komen voor hulp van voedselbanken ruimer geworden. Hiermee wil de voedselbank meer mensen in voedselnood helpen. De Voedselbank Alblasserdam hoopt dat u zich meldt als u weinig te besteden heeft en niet genoeg boodschappen kunt kopen.

• Zomerpaspoort 2024: gratis activiteiten voor alle leeftijden

28 juni 2024

Nu de zomervakantie begint te naderen presenteert het ABC-team, met ondersteuning van Natuurlijk Alblasserdam en Scouting Alblasserdam, het Zomerpaspoort 2.0! De gehele zomervakantie staat weer bol van de meest uiteenlopende activiteiten. En dit jaar zijn ze voor alle leeftijden en helemaal gratis. Op zaterdag 6 juli gaan de inschrijvingen open.

• Resultaten veiligheidsmonitor 2023

26 juni 2024

Benieuwd hoe de veiligheid in uw wijk wordt beleefd? De resultaten van de Veiligheidsmonitor 2023 zijn bekend. Maar liefst 675 Alblasserdammers uit alle wijken hebben hier een bijdrage aan geleverd.

• Feestelijke start nieuw bestuur bij Kinderboerderij De Plantage op 3 juli

24 juni 2024

Op woensdag 3 juli vieren we de start van het nieuw bestuur van kinderboerderij De Plantage. De boerderij gaat weer zelfstandig verder nadat de gemeente tijdelijk het bestuur overnam. ‘We zijn blij dat er opnieuw enthousiaste vrijwilligers zijn die de kinderboerderij willen voortzetten’, zegt wethouder Marten Japenga

• Subsidie voor sport en bewegen in openbare ruimte

19 juni 2024

Organisaties als gemeenten, (sport)organisaties, sport- en wijkverenigingen, zorgorganisaties, scholen en stichtingen kunnen een subsidie aanvragen om sporten en bewegen in de openbare ruimte, recreatiegebieden en sportlocaties te stimuleren. Dit is de stimuleringsregeling ‘sport- en beweegaanbod in de openbare ruimte’ van de provincie Zuid-Holland.

• Succesvolle was- en strijkservice in Alblasserdam

19 juni 2024

Sinds een half jaar is er een was- en strijkservice in het Multifunctioneel Centrum (MFC) Alblasserdam. Deze service is bedoeld voor mensen die nog wel zelfstandig kunnen wonen, maar niet meer hun eigen wasgoed kunnen wassen en strijken. Er maken al 50 klanten gebruik van de service en er is ruimte om nog meer was te doen.

• In gesprek met gym- en turnvereniging KDO

19 juni 2024

Al 115 jaar verzorgt KDO (Kracht Door Oefening) gym- en turnlessen in Alblasserdam. Met passie, toewijding en prestatie stimuleert KDO gezonde beweging en de ontwikkeling van vaardigheden in gymnastiek en turnen. Op dit moment telt de vereniging 440 leden, waaronder veel enthousiaste en sportieve kinderen.

• Een gezonde sport- en beweegomgeving met het Sportakkoord

12 juni 2024

Een actieve levensstijl verbetert de gezondheid en het geluk van onze inwoners. Daarom vinden wij aandacht voor sport, bewegen en preventie belangrijk. In het 'Sport- en Beweegakkoord' hebben we hiervoor doelen, afspraken en acties opgesteld. Aan dit akkoord werken sportverenigingen, welzijnsorganisaties, onderwijs, gemeente en ondernemers.

• Openbare informatiebijeenkomst “Poort aan de Noord”

12 juni 2024

Op woensdag 19 juni 2024 wordt er door de gemeente Alblasserdam een openbare informatiebijeenkomst gehouden over de gebiedsvisie “Poort aan de Noord”. Dit is het gebied gelegen tussen de A15, de brug over de Noord, de bedrijventerreinen (w.o. het voormalige Nedstaalterrein) en de afrit van de A15.