• Inwoners mogen per wijk meedenken over fit en groen Alblasserdam

02 februari 2023

De komende zes maanden gaat de gemeente met inwoners in gesprek over hoe Alblasserdam de komende jaren fit en groen gaat worden. Hiervoor organiseert de gemeente per wijk een bijeenkomst, een wijkwandeling en inloopuurtjes. Het is ook mogelijk ideeën te plaatsen op suggestieborden in de wijk of in de brievenbus te doen van het ideeënvraagteken op het Raadhuisplein. Inwoners kunnen er ook voor kiezen een vragenlijst in te vullen.

• Groene Long en gemeente werken samen aan de biodiversiteit

24 januari 2023

Stichting de Groene Long Alblasserdam heeft de rapportage 'Biodiversiteit in Alblasserdam' aangeboden aan wethouder Marten Japenga. In dit rapport staan een aantal suggesties om de biodiversiteit in het dorp te verbeteren. Het gemeentebestuur is blij met deze handreiking.

• Jan Heijkoop waarnemend burgemeester in Alblasserdam

19 januari 2023

Op 31 januari neemt burgemeester Jaap Paans in een buitengewone raadsvergadering na 7,5 jaar afscheid van Alblasserdam. Op donderdag 30 maart wordt naar verwachting de nieuwe kroonbenoemde burgemeester geïnstalleerd. In de tussenliggende periode zal Jan Heijkoop waarnemen als burgemeester.

• Chris Noordzij (14 jaar) ontwerpt graffiti op halfpipe

12 januari 2023

De halfpipe in het skatepark aan de Rembrandtlaan is bespoten met graffiti. Het ontwerp van de tekening is gemaakt door Chris Noordzij. Hij is 14 jaar oud en heeft tot zijn 9e altijd in Alblasserdam gewoond. Hij zit momenteel in het tweede jaar van de Praktijkschool de Sprong in Sliedrecht. En ook al woont hij tegenwoordig in Papendrecht, hij komt nog elke twee weken naar het Jeugd-Punt in Alblasserdam. "Het is daar gewoon altijd heel gezellig."