Mei 2023

• Team Sportservice Alblasserdam van start

01 mei 2023

Vanaf 1 april is Team Sportservice Alblasserdam gestart in Alblasserdam. Ruben van Zeijl is gestart als verenigingsadviseur en coördinator sport- en preventie.

• Denk mee over laadpalen

03 mei 2023

Steeds meer mensen kiezen voor elektrisch rijden. Daarom breiden we het aantal oplaad-plekken uit. Wilt u meedenken waar deze nieuwe laadpalen moeten komen? Reageer dan vóór 25 juni 2023.

• Aanleg glasvezel in de gemeente Alblasserdam

15 mei 2023

De gemeente Alblasserdam is al enige tijd bezig om glasvezel voor alle burgers en bedrijven mogelijk te maken. Glasvezel kent vele voordelen; zo ontvangen huishoudens en bedrijven via glasvezel sneller internet, televisie en telefonie en is de up- en downloadsnelheid gelijk. Interactieve communicatie loopt hierdoor ongestoord, snel en efficiënt. Deze factoren dragen vervolgens weer bij aan de leefbaarheid, vitaliteit en aan de bruisende economie van een gemeente. Of je nu in het centrum van een stad of in het buitengebied woont of werkt; je ontkomt niet aan de noodzaak van een goede en snelle internetverbinding.

• Projectplan Flexwoningen Alblasserdam “De Loopplank”

16 mei 2023

Het projectplan Flexwoningen Alblasserdam “De Loopplank” is dinsdag 16 mei besproken met het gemeentebestuur. De omwonenden zijn per digitale nieuwsbrief geïnformeerd en ontvangen nog een brief. Ook worden zij gevraagd om voorafgaand aan de bouw deel te nemen in een adviesgroep.

• Renovatie van het zwembad van start

17 mei 2023

Aannemer De Vries Werkendam begint deze week met het ontmantelen van de zwembadbak. Ze laten het laatste water uit de bak lopen, gaan installaties loskoppelen en richten een bouwplaats in. Omdat het meeste werk in het gebouw zelf plaatsvindt, is de verwachting dat de overlast voor omwonenden beperkt blijft.

• Scootmobiel Informatiecursus in Alblasserdam

17 mei 2023

Op dinsdag 16 mei organiseerde Veilig Verkeer Nederland (VVN), samen met de gemeente Alblasserdam, de Regionale Projectgroep Verkeersveiligheid (RPV) Drechtsteden een Scootmobiel Informatiecursus. Ook wethouder Marten Japenga kwam een kijkje nemen. “Steeds meer personen maken gebruik van een scootmobiel, goed dat deze training om veilig te blijven deelnemen aan het verkeer.”

• Avond over pleegzorg in Alblasserdam

19 mei 2023

Op 1 juni van 19.30 tot 21.00 uur organiseert de gemeente Alblasserdam in Landvast een avond over pleegzorg. Tijdens deze avond kunnen pleegzorgouders elkaar ontmoeten. Daarnaast kunnen inwoners die mogelijk pleegouder zouden willen worden informatie ophalen. Doel van deze avond is om extra aandacht te vragen voor pleegzorg en het tekort aan pleegouders. Op dit moment wachten ongeveer 900 kinderen in Nederland op een pleeggezin. Oog voor elkaar is een van de speerpunten van het college. In Alblasserdam willen we dan ook ons steentje bijdragen.

• Gratis lunch 'Krap zitten & ruim genieten' op 22 juni

30 mei 2023

Veel mensen hebben geldzorgen. Kunt u door de hoge prijzen uw rekeningen niet meer betalen? Of heeft u al langer moeite om rond te komen? Dan nodigen wij u graag uit voor een gezellige lunch in Multifunctioneel Centrum Maasplein. Dit is op donderdag 22 juni van 12.00-14.00 uur.

• Ontwerp voor reconstructie De Vang vastgesteld

30 mei 2023

De gemeente gaat een reconstructie uitvoeren bij De Vang in de wijk Blokweer. De straat en het riool moeten worden opgehoogd. We combineren dit met het aanpassen van de buitenruimte aan klimaatverandering. Het gemeentebestuur heeft deze week het definitief ontwerp vastgesteld.