Gehandicaptenparkeerplaats, gereserveerd
Heeft u een gehandicaptenparkeerkaart en zijn er dicht bij uw huis weinig parkeerplaatsen? U kunt dan een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aanvragen.
Online regelen
Parkeerplaats voor gehandicapten Lees meer informatie over DigiD
Afhandeling
Binnen 6 weken krijgt u bericht over uw aanvraag.
De aanvraag is gratis en daarna:
- betaalt u voor het aanleggen € 229,05 wanneer er een parkeervak beschikbaar is
- is er geen parkeervak beschikbaar dan betaalt u € 563,40
- voor het plaatsen van een aanduidingsbord bij een gehandicaptenparkeerplaats betaalt u € 343,55
- betaalt u vooraf aan het aanleggen
- u heeft een geldige gehandicaptenparkeerkaart
- er zijn weinig parkeerplaatsen dicht bij uw huis of werk
- de auto staat op uw naam of op naam van iemand die op uw adres ingeschreven staat
- de bestuurder van het voertuig heeft een geldig rijbewijs
Alleen u als bestuurder kan een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen.
U ontvangt binnen 6 weken na uw aanvraag een brief van ons met ons besluit. Bij een positief besluit legt de gemeente (normaal gesproken) binnen 2 maanden uw gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aan. Als u tegelijk met een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats een gehandicaptenparkeerkaart aanvraagt, duurt het langer. U krijgt dan eerst een brief met ons besluit over uw aanvraag gehandicaptenparkeerkaart. Daarna nemen wij een besluit over uw aanvraag gehandicaptenparkeerplaats.
Lukt het u niet om de aanvraag digitaal op te sturen? Vraag via 14 078 een papieren aanvraagformulier op.
Print het formulier vrijwillige afstand gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats (pdf 68 kB). Vul dit volledig in en stuur het op naar:
Gemeente Alblasserdam
Postbus 2
2950 AA Alblasserdam
Het wijzigen van het kenteken geeft u door via e-mail of ons telefoonnummer 14 078. U geeft de volgende informatie door:
- uw Burgerservicenummer (BSN)
- het oude en het nieuwe kenteken
- nummer van uw gehandicaptenparkeerkaart
- telefoonnummer waarop u overdag bereikbaar bent
- dat Alblasserdam uw woonplaats is (de gemeente Dordrecht verleent deze dienst voor de gemeente Alblasserdam)
Het wijzigen van uw kenteken kost € 71,10. U krijgt hiervoor een factuur opgestuurd.
U kunt bijzondere bijstand aanvragen wanneer u de kosten voor de (hele) aanvraag gehandicaptenparkeerkaart of gehandicaptenparkeerplaats niet kunt betalen.
De aanvraag doet u via de Sociale Dienst Drechtsteden. U bereikt hen van maandag tot en met vrijdag via telefoonnummer 078 770 89 10.
- tussen 08.30 en 12.00 uur en
- tussen 13.00 en 15.00 uur
Misschien is de pagina pagina Gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats ook interessant voor u. Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Vul het contactformulier in en binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van ons.