Feestelijke start nieuw bestuur bij Kinderboerderij De Plantage op 3 juli

Op woensdag 3 juli vieren we de start van het nieuw bestuur van kinderboerderij De Plantage. De boerderij gaat weer zelfstandig verder nadat de gemeente tijdelijk het bestuur overnam. ‘We zijn blij dat er opnieuw enthousiaste vrijwilligers zijn die de kinderboerderij willen voortzetten’, zegt wethouder Marten Japenga

Een nieuw bestuur

Kinderboerderij ‘De Plantage’ wordt sinds december 2022 tijdelijk bestuurd door medewerkers van de gemeente, nadat het vorig bestuur stopte. Hierdoor kon de kinderboerderij doorgaan met de dagelijkse activiteiten. Een belangrijke voorwaarde was dat een nieuw bestuur, bestaande uit vrijwilligers, het stokje op termijn zou overnemen. Dat is nu gelukt! Op woensdag 3 juli draagt de gemeente het bestuur vol vertrouwen over aan drie nieuwe bestuursleden.

Feestelijke start op woensdag 3 juli

Met het nieuwe bestuur, de enthousiaste vrijwilligers en een ervaren beheerder staat er nu een sterke basis voor de toekomst. Deze frisse start vieren we op woensdag 3 juli vanaf 15.00 uur met een hapje en een drankje. Bezoekers zijn van harte welkom! Het is een mooi moment om de vrijwilligers en de beheerder in het zonnetje te zetten. Het bestaan van de kinderboerderij hebben we echt aan hen te danken.

Een vertrouwde plek voor veel Alblasserdammers

Kinderboerderij De Plantage ligt midden in het hart van Alblasserdam. Veel Alblasserdammers koesteren fijne herinneringen aan een bezoek als kind of juist met de kinderen of kleinkinderen. Het is een beleving voor jong en oud. Op de kinderboerderij leven diverse dieren, waaronder geiten, schapen, varkens, pony’s, kippen, eenden, konijnen en cavia’s. Daarnaast biedt de kinderboerderij een aantal mensen een fijne dagbesteding. Verder worden het hele jaar door activiteiten georganiseerd, zoals het jaarlijkse schaapscheerdersfeest en de populaire rommelmarkt.

Voor meer informatie en openingstijden bezoek onze website: www.kinderboerderij-alblasserdam.nl of volg de boerderij op Instagram (kinderboerderijdeplantage) en Facebook (skbalblasserdam).