eHerkenning

eHerkenning is een DigiD voor bedrijven, ondernemers en beroepsbeoefenaars. U regelt met eHerkenning eenvoudig veel zaken digitaal bij overheids- en gemeentelijke instanties en de aangesloten organisaties. Voor het aanvragen van een inlogcode voor eHerkenning moet u ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. U heeft keuze uit 5 betrouwbaarheidsniveau's (betrouwbaarheidsniveau's 1, 2, 2+, 3 en 4).
Voor Alblasserdam heef u minstens betrouwbaarheidsniveau 2+ nodig.

Kosten

De kosten hangen af van de leverancier die u kiest.

Afhandeling

Binnen 3 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u de code waarmee u uw eHerkenning activeert.

U kunt eHerkenning online via 6 erkende commerciële leveranciers aanvragen.

Direct eHerkenning aanvragen

Voordelen eHerkenning
  • u regelt uw zaken wanneer het u uitkomt (7 dagen per week 24 uur per dag)
  • u heeft één inlogcode nodig voor alle overheids- en gemeentelijke instanties en de aangesloten organisaties
  • u kiest zelf uw leverancier
  • u kiest zelf het door u gewenste betrouwbaarheidsniveau
  • eHerkenning is persoonsgebonden
Verschillende niveaus van betrouwbaarheid

De overheidsorganisatie waarmee u digitaal zaken doet, kiest een betrouwbaarheidsniveau waarmee zij haar diensten aanbiedt. U heeft keuze uit 5 betrouwbaarheidsniveau's(niveau's 1, 2, 2+, 3 en 4). Alblasserdam kiest voor haar meeste producten niveau (EH) 2+. Uw eHerkenningsmiddel moet minimaal aan dat voorgeschreven niveau voldoen. U kunt eHerkenning altijd gebruiken voor diensten met hetzelfde of een lager betrouwbaarheidsniveau.

Aansluiten eHerkenning (stappenplan)

De stappen in het stappenplan leiden u door de belangrijkste aspecten in het aanvraagproces eHerkenning.

Problemen bij inloggen via eHerkenning

U neemt contact op met uw leverancier wanneer u problemen heeft bij inloggen via eHerkenning.  

Heeft u vragen?

Meer informatie over eHerkenning leest u op de website ondernemersplein. Daar leest u de meeste antwoorden op uw vragen.