Bezorgen paspoort of identiteitskaart
Bij de aanvraag van een paspoort of identiteitskaart kunt u kiezen; uw reisdocument ophalen of laten bezorgen. Wilt u zichzelf tijd en moeite besparen? Laat dan uw paspoort of identiteitskaart thuis of op werk bezorgen. U hoeft dan maar 1 keer naar de gemeente te komen.
De bezorgdienst heeft een storing en het is niet duidelijk hoelang dat duurt. Haal uw document daarom af aan de balie zodat u deze op tijd in uw bezit heeft.
U betaalt € 4,95 per document.
U betaalt direct bij de aanvraag. Aan de balie betaalt u met de pin. Alleen als pinnen echt niet mogelijk is, accepteren wij ook gepast contant geld.
De gemeente doet uw reisdocument in een speciale envelop en verzegelt deze. AMP groep bezorgt het reisdocument op uw woon- of werkadres. Bij bezorging opent de bezorger het zegel waar u bij bent. De bezorger stelt uw identiteit vast. Daarom moet u uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor andere gezinsleden (ook kinderen) die een reisdocument hebben aangevraagd.
Een bezorgafspraak maakt u eenvoudig zelf per e-mail. De afspraak verzetten kan op werkdagen tot 22.30 uur.
Op de dag van bezorging kunt u op de website Mijn afspraak een foto en de naam van de bezorger zien. U vindt hier ook de tijden waarbinnen uw reisdocument wordt bezorgd (maximaal 2 uur). Dit tijdvak ontvangt u ook 's ochtends per sms.
Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Die maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument.
De bezorger neemt uw oude document mee. Wilt u uw oude paspoort of identiteitskaart houden, dan geeft de bezorger dit door aan de gemeente. De gemeente stuurt uw oude document dan binnen 3 werkdagen naar u op.
Voor het bezorgen van de reisdocumenten kunt u kiezen uit:
- maandag tot en met vrijdag tussen 08.00 en 22.00 uur
- zaterdag tussen 08.30 en 17.00 uur
Wij kunnen uw reisdocument niet bezorgen wanneer:
- u gebruik maakt van de spoedprocedure
- uw paspoort of identiteitskaart vermist is
- u een geldig visum in uw paspoort heeft
- wij een onderzoek hebben lopen naar uw adres, omdat u verhuisd bent en dat niet aan ons heeft doorgegeven
In deze gevallen moet u uw nieuwe document persoonlijk ophalen bij de gemeente.
Als u er niet bent wanneer de bezorger komt, krijgt u een e-mail en sms met het verzoek om een nieuwe afspraak te maken. Bent u de 2e keer weer niet aanwezig, dan moet u uw paspoort of identiteitskaart bij de gemeente ophalen.
Vult u dan het contactformulier in. Binnen 5 werkdagen krijgt u antwoord van de Gemeentewinkel.
Wilt u AMP Groep (het bedrijf dat documenten bezorgt) bereiken? Neem dan contact met hen op via:
- e-mail: info@amp-logistics.nl
- internet: www.ampgroep.nl
- internet: www.mijnafspraak.nl
- telefoon: 030 240 80 20