Merel van Hall nieuwe gemeentesecretaris-algemeen directeur gemeente Alblasserdam

De gemeente Alblasserdam heeft per 1 september 2024 een nieuwe gemeentesecretaris-algemeen directeur. Merel van Hall (50), woont in Breda en werkte sinds 2009 in de functie van Raadsgriffier voor de gemeente Dordrecht (2009 - 2015). Momenteel is zij werkzaam voor de gemeente Utrecht als Raadsgriffier en Directeur Raadsorganen (2015 - 2024).

Foto van Merel van Hall. Foto door Desiree Meulemans Fotografie
Foto door Desiree Meulemans Fotografie

Merel van Hall: "Ik kijk ernaar uit om onderdeel te zijn van een organisatie die verbinding en gedrevenheid combineert en mijn bijdrage te leveren aan 'Samen zijn we Alblasserdam'. We bouwen verder aan een organisatie die dichtbij inwoners, bedrijven en partners staat en tegelijkertijd over grenzen heen kijkt. Ik lever graag een bijdrage aan een organisatie die actief, lokaal en regionaal, samenwerking zoekt om de opgaven van onze gemeente te realiseren."

Burgemeester Jan Willem Boersma: “We zijn als college heel blij met de komst van Merel als gemeentesecretaris en algemeen directeur. We zien in haar iemand die zorgt voor verbinding tussen bestuur, samenleving en organisatie. Iemand die stevig in haar schoenen staat en structuur en stevigheid aan kan brengen in onze organisatie, waarbij ze de menselijke kant niet uit het oog verliest. We hebben er veel vertrouwen in dat zij de juiste persoon is om onze gemeentelijke organisatie te leiden en dat zij, samen met onze medewerkers, zal bijdragen aan het realiseren van onze ambities voor de samenleving van Alblasserdam.”