Integrale controle garageboxen

Op dinsdag 14 mei heeft het Bestuurlijk Interventieteam van de gemeente Alblasserdam in samenwerking met handhaving en politie een integrale controle georganiseerd. Tijdens deze controle zijn er 40 garageboxen gecontroleerd. Bij deze controle zijn geen overtredingen of strafbare feiten geconstateerd.

Eigenaren weten niet altijd waarvoor hun opslag wordt gebruikt

Verhuurders van garageboxen weten soms niet door wie, of op welke manier, hun garagebox wordt gebruikt. Het huren van een garagebox is relatief goedkoop en kan redelijk anoniem. Met medewerking van de eigenaren zijn alle garageboxen open gemaakt en gecontroleerd.

Burgemeester Boersma: “Met deze controles willen we situaties voorkomen die gevaar opleveren voor de omgeving. Denk aan opslag van brandgevaarlijke stoffen. Ook wordt gecontroleerd of deze worden misbruikt voor criminele doeleinden, bijvoorbeeld door opslag van of handel in verboden middelen of gestolen goederen.”

Verdachte situatie gezien? Meld het!

Georganiseerde criminaliteit pakken we samen aan. Vermoed u criminele activiteiten bij u in de buurt? Neem dan contact op met de politie via telefoonnummer 0900 – 8844 (spoed 112). Wilt u liever anoniem blijven? Bel dan Meld Misdaad Anoniem via 0800 – 7000 of ga naar de website van Meld Misdaad Anoniem. Een ervaren vertrouwenspersoon zorgt ervoor dat uw anonimiteit wordt gewaarborgd. Op deze manier zorgen we samen voor een betere en veiligere woon-, werk- en leefomgeving.

Wat is het Bestuurlijk Interventie Team Drechtsteden Buiten?

Sinds dit jaar hebben de gemeenten Alblasserdam, Hendrik-Ido-Ambacht, Papendrecht, Sliedrecht en Zwijndrecht de samenwerking met de aanpak tegen georganiseerde ondermijnende criminaliteit geïntensiveerd door gezamenlijk een Bestuurlijk Interventie Team (BIT) op te richten. Ondermijnende criminaliteit gaat over de georganiseerde criminaliteit die gebruik maakt van legale netwerken, structuren en bedrijven. Het BIT organiseert in de vijf gemeenten integraal toezicht en handhaving door  middel van integrale bedrijfscontroles. Hierdoor bundelen de gemeenten capaciteit en slagkracht in de aanpak van ondermijning.