"Samen gaan we deze klus klaren"

Aannemer De Vries Werkendam gaat de renovatie van het zwembad in Alblasserdam uitvoeren. "Het is fijn dat we aan de slag kunnen," vertelt wethouder De Gier. Jan Luijten, directeur van De Vries Werkendam vult hem aan: "Deze klus past perfect bij ons."

Aannemer De Vries Werkendam gaat zwembad renoverenMaatschappelijk belang

"Het zwembad is een belangrijke voorziening voor ons dorp," aldus De Gier. "Daarom ben ik blij dat we een enthousiaste aannemer hebben gevonden die de klus gaat klaren." Luijten herkent het maatschappelijk belang van het zwembad. "Een van onze medewerkers woont in Alblasserdam. Via hem hoorde we van de sluiting van het zwembad en zo is het balletje gaan rollen." Ook Lykele Bokhorst, voorzitter van de BSSA, is blij. "Dit is een hoera-moment. Het is fijn dat het herstel van het zwembad nu kan gaan beginnen."

Vervolg

Nu het contract getekend is, kan het bouwteam aan de slag. Daarin zitten medewerkers van de gemeente en van de aannemer. Samen maken zij het definitief ontwerp. Parallel daaraan beginnen we met diverse voorbereidende werkzaamheden. Hieronder vallen bijvoorbeeld het ontmantelen van de zwembadbak en het demonteren van de zwembadinstallaties.

Heropening

De planning is nog steeds dat het vernieuwde zwembad eind dit jaar open gaat. Vorig jaar moest het bad worden gesloten, omdat er sprake was van roestvorming in de constructie. Uit nader onderzoek bleek dat de hele zwembadbak moest worden vervangen. Daarvoor zijn verschillende varianten onderzocht. In september heeft de gemeenteraad gekozen voor een betonnen bak, omdat die duurzamer is.