• Scholenmarkt 2 november 2023 gaat niet door

02 november 2023

Vanwege de storm hebben wij samen met enkele scholen besloten de scholenmarkt vanavond 2 november 2023 niet door te laten gaan. We willen geen risico's nemen voor de veiligheid en het welzijn van de medewerkers van deelnemende scholen en de bezoekers.

• Waardering voor pleegouders in de week van de pleegzorg

02 november 2023

Van 1 tot en met 8 november 2023 is de landelijke week van de pleegzorg. Er zijn dan allerlei activiteiten voor pleeggezinnen en voor mensen die meer willen weten over pleegzorg of pleegouder willen worden. In Alblasserdam zetten we de pleegouders in het zonnetje.

• Duurzame bedrijven dagen

09 november 2023

Binnenkort vinden weer de duurzame bedrijven dagen plaats. Van 16 t/m 30 november stellen duurzame Alblasserdamse ondernemers hun deuren open voor belangstellenden. Zo inspireren ze elkaar en werken we samen toe naar een duurzaam dorp.

• Gezamenlijke inkoopactie isolatie

14 november 2023

Donderdag 16 november organiseert het Regionaal Energieloket samen met de gemeente een informatieavond over zonnepanelen. Tijdens dit webinar (een online bijeenkomst) geven we woningeigenaren uitleg over isolatiemaatregelen. Na afloop van de informatiebijeenkomst start een collectieve inkoopactie. Deelname aan het webinar is gratis en geheel vrijblijvend.

• Begroting 2024 in een oogopslag

15 november 2023

Waar gaan we als gemeente in 2024 het geld aan uitgeven? En wat komt er binnen? Dit lees je in de begroting. Hierstaan alle inkomsten en uitgaven die we voor volgend jaar verwachten.

• Nieuwe betaling energietoeslag voor Alblasserdammers met laag inkomen

16 november 2023

Alblasserdammers met een inkomen tot 130% van het sociaal minimum komen in aanmerking voor een energietoeslag. Dat heeft de gemeenteraad van Alblasserdam deze week besloten. De energietoeslag is geld van het Rijk om mensen met een laag inkomen te helpen de energierekening te betalen.

• Dag van de Ondernemer

17 november 2023

Vandaag is de Dag van de Ondernemer! Een mooi moment om stil te staan bij alle ondernemers in ons dorp: van banketbakkers, supermarkten en horeca tot productiebedrijven, en van bouwgroothandel tot ijszaak. Alblasserdam is een ondernemend dorp.

• Tijdelijke afsluiting fietspad Grote Beer

20 november 2023

Van dinsdag 21 november tot en met donderdag 23 november is het fietspad Grote Beer tussen kruispunt De Helling en Edisonweg afgesloten. Waterschap Rivierenland is dan bezig met asfaltwerkzaamheden.

• Gemeentewinkel woensdag t/m vrijdag gesloten vanwege verkiezingen

20 november 2023

Op woensdag 22, donderdag 23 en vrijdag 24 november 2023 is de balie van de gemeente gesloten in verband met de verkiezingen.

• Hoogwater verwacht in Alblasserdam

22 november 2023

Vanaf morgen (donderdag 23 november) loopt de waterstand op. Hierdoor kunnen laaggelegen delen van Alblasserdam wateroverlast ervaren. Daarom neemt de gemeente een aantal voorzorgsmaatregelen.

• Opkomstcijfers Tweede Kamerverkiezing 2023

22 november 2023

Vandaag is de Tweede Kamerverkiezing. Op deze pagina delen we de opkomstcijfers. De pagina wordt gedurende de dag bijgewerkt met actuele cijfers.

• Voorlopige uitslag Tweede Kamerverkiezing 2023

23 november 2023

Dit zijn de voorlopige uitslagen van Alblasserdam voor de Tweede Kamerverkiezing.