Dag van de Ondernemer

Vandaag is de Dag van de Ondernemer! Een mooi moment om stil te staan bij alle ondernemers in ons dorp: van banketbakkers, supermarkten en horeca tot productiebedrijven, en van bouwgroothandel tot ijszaak. Alblasserdam is een ondernemend dorp.

Ondernemers zijn onmisbaar

De vele bedrijven in ons dorp zorgen voor een bloeiende economie en werkgelegenheid. Daarnaast zijn ze ook waardevol op maatschappelijk vlak. Veel ondernemers zijn betrokken bij lokale stichtingen en verenigingen. Zo dragen ze bij aan een leefbaar en aantrekkelijk dorp. Ook de ondernemerskringen en winkeliersverenigingen zorgen voor waardevolle contacten en samenwerkingen.

Een innovatieve gemeente

Onlangs werd bekend dat Alblasserdam de meest innovatieve gemeente van Nederland is. Zo zijn er maar liefst 106 innovatieve bedrijven in onze gemeente gevestigd. Dat komt neer op 4,52% van het totaal. Dit is het hoogste percentage in heel Nederland. Wethouder Freek de Gier noemt het een ‘prachtig resultaat’. Innovatieve ondernemers kunnen een waardevolle bijdrage leveren aan maatschappelijke transities, zoals de energietransitie of het hergebruiken van grondstoffen.

Ondernemers, bedankt!