Februari 2024

• Gemeenteraad Alblasserdam stelt budget beschikbaar voor flexwoningen De Loopplank

14 februari 2024

De gemeenteraad heeft groen licht gegeven voor de grondexploitatie van het project Flexwoningen De Loopplank. Deze beslissing zorgt ervoor dat dit woonproject doorgang kan vinden. De gemeenteraad heeft bovendien het benodigde budget beschikbaar gesteld om de oude school te slopen en de grond bouwrijp te maken. Dit is een belangrijke stap vooruit om het woningtekort in Alblasserdam aan te pakken.

• Tiende Techniekroute erg geslaagd

21 februari 2024

Afgelopen week vond de 10e editie van de Techniekroute Alblasserdam plaats. Zo'n 250 leerlingen van groep 8 van de basisschool gingen op bezoek bij technische bedrijven.

• Bezoekersmiddag berging Hawker Typhoon vliegtuig op 7 maart

23 februari 2024

Maandag 26 februari start de berging van het Hawker Typhoon vliegtuig in de polder Kortland. De berging gebeurt onder leiding van de Stafofficier vliegtuigbergingen en zijn team van Defensie. Geïnteresseerden zijn op 7 maart van harte welkom tijdens een bezoekersmiddag.

• Resultaten inwonersonderzoek LHBTIQ+ bekend

26 februari 2024

We willen graag dat iedereen zich thuis voelt in Alblasserdam. Dat staat in het collegeprogramma 2022-2026. Daarom wilden we inzicht in de houding van Alblasserdammers ten opzichte van (de aandacht voor) de LHBTIQ+ gemeenschap en de inzet van de gemeente om een inclusief dorp te zijn. Uit onderzoek blijkt dat de meningen van Alblasserdammers over het onderwerp sterk verdeeld zijn.

• Zonnedak-project SchooneZon officieel van start

29 februari 2024

Vanmiddag was Marten Japenga, wethouder duurzaamheid, aanwezig bij het officiële startsein van het project SchooneZon in Nieuw-Lekkerland. Op de staldaken van de familie Damsteegt worden 730 zonnepanelen geïnstalleerd. Een mooi voorbeeld van het lokaal opwekken van schone, duurzame energie.

• Gemeente Alblasserdam zet zich in voor schuldenrust

01 maart 2024

Wethouder de Deugd heeft gisteren een convenant ondertekend dat gaat over de manier waarop schulden worden geïnd. Het convenant regelt dat de gemeente in haar rol als schuldeiser in principe altijd meewerkt aan schuldregelingen. Dat bevordert schuldenrust en perspectief bij de inwoners.

• Vragenlijst voor huiseigenaren over woningisolatie

04 maart 2024

Woningisolatie zorgt voor lagere stookkosten en meer comfort. Ook levert het een bijdrage aan de energietransitie. Daarom willen we woningeigenaren stimuleren hun huis te isoleren. De gemeente stelt hiervoor geld en middelen ter beschikking. Zo krijgen inwoners gratis advies op maat en mensen met een laag inkomen krijgen (een deel van) de kosten vergoed.