Kunst- en cultuurweek in Alblasserdam (2-7 oktober)

Het Cultureel Netwerk Alblasserdam organiseert in samenwerking met de gemeente Alblasserdam dit jaar voor het eerst een kunst- en cultuurweek. In de week van 2-6 oktober zijn er open repetitieavonden van muziek- en dansverenigingen.

Kunst- en cultuurroute

Op zaterdag 7 oktober is er een kunst- en cultuurroute. Dit is een route langs open ateliers, tentoonstellingen en cultureel erfgoed. De afwisseling is enorm! Het is duidelijk: kunst en cultuur leeft in Alblasserdam. Totaal zijn er meer dan 30 exposanten aangesloten bij de kunst- en cultuurroute. Op 7 oktober tonen zij hun werk op verschillende plekken door heel Alblasserdam.

Bezoek monumenten

Door omstandigheden kon er dit jaar in Alblasserdam niets georganiseerd worden voor de Open Monumentendag. Daarom is de aansluiting gezocht met de kunst- en cultuurroute. De Historische Vereniging West-Alblasserwaard (HVWA) heeft ervoor gezorgd dat op 7 oktober ook cultureel erfgoed te bezoeken is.

Feestelijke start in De Rederij

Op 7 oktober wordt om 10.00 uur in De Rederij (Cortgene 2 in Alblasserdam) het startsein voor de kunst- en cultuurroute gegeven. Dit doet wethouder van cultuur Margreet de Deugd. Geïnteresseerden kunnen exposanten naar keuze bezoeken. De verschillende locaties zijn tussen 10.00-16.00 te bezoeken. Bij De Rederij bent u welkom voor gratis koffie met iets lekkers. Daarnaast zijn er op andere plekken langs de route ook mogelijkheden om iets te eten of drinken.

Samen zijn we Alblasserdam

De gemeente Alblasserdam steunt deze week van harte. We zijn trots dat er veel plaatsen in Alblasserdam zijn waar muziek en kunst wordt gemaakt of gedeeld. Het is een manier om jezelf te uiten en met elkaar in verbinding te komen. De gemeente ondersteunt daarom in de communicatie en door het cultureel netwerk te steunen. In dit kader is er een prachtig programmaboekje ontworpen door Marianne Brand van Atelier ErBij.

Het belooft een mooie week te worden. Kom je verwonderen of kom genieten! En laat je inspireren tijdens de kunst- en cultuurweek in Alblasserdam.