Kinderboerderij zoekt bestuursleden

Alblasserdam heeft een prachtige kinderboerderij. De kinderboerderij wordt bestuurd door een stichting en gerund door een enthousiaste beheerder. De beheerder wordt geholpen door ongeveer 25 vrijwilligers.

De kinderboerderij speelt een belangrijke maatschappelijke en educatieve rol voor de Alblasserdamse jeugd en bezoekers. Naast de openstellingen zijn er regelmatig leuke activiteiten. Door het jaar heen bezoeken meer dan 10.000 mensen de kinderboerderij! Natuurlijk kunnen we altijd hulp gebruiken bij het klusteam, de gastvrouwen of de dierverzorging, maar we zijn nu hard op zoek naar een bestuur.

Een bestuurscrisis eind vorig jaar zorgde ervoor dat het toenmalige bestuur haar taken heeft teruggegeven aan de gemeente. Sindsdien stelt een tijdelijk gemeentelijk bestuur, met de nadruk op tijdelijk, orde op zaken. Inmiddels is de rust op de kinderboerderij weer terug. Het tijdelijke bestuur wil daarom graag een stapje terugdoen en plaatsmaken voor een nieuw, volwaardig bestuur. Hiervoor zijn al gesprekken gevoerd met enkele potentiële bestuursleden die de kinderboerderij een warm hart toedragen. Maar we zoeken nog meer kandidaten.

Ziet u voor zichzelf een rol als bestuurslid van de kinderboerderij? En lijkt het u leuk om als bestuur samen met de beheerder en de vrijwilligers de kinderboerderij van Alblasserdam nog mooier en leuker te maken? Schroom niet en kom langs voor een gesprek. U kunt hiervoor contact opnemen met het bestuurssecretariaat van de gemeente Alblasserdam. Stuur uw cv en een korte motivatie naar bestuurssecretariaat@alblasserdam.nl.