Burgemeester Boersma sluit het jaar af als echte Alblasserdammer

Vanaf vrijdag 29 december is burgemeester Boerma een echte Alblasserdammer. Na een aantal weken klussen verhuist hij op 2 januari vanuit Dordrecht naar Alblasserdam. Samen met zijn vrouw Marieke en hun drie kinderen Melina, Vincent en Sabine.

Verliefd op Alblasserdam

Een burgemeester, maar ook de wethouders, zijn verplicht om te wonen in de gemeente waar zij zijn benoemd. Op 30 maart 2023 is Jan Willem Boersma officieel geïnstalleerd als burgemeester van Alblasserdam. In zijn eerste speech gaf hij aan dat hij verliefd was geworden op Alblasserdam. Hij zei: “We hopen natuurlijk ook als gezin snel onze plek in dit mooie Damdorp te vinden, te beginnen met de zoektocht naar een huis”.

Burgemeester voor iedereen

Burgemeester Boersma kijkt er al een tijd naar uit om inwoner te zijn van Alblasserdam en met zijn gezin onderdeel uit te maken van de gemeenschap. Na zijn verhuizing is hij van plan vaker de fiets te pakken en eens een rondje te maken in het dorp. “Ik vind het belangrijk om allerlei mensen te ontmoeten. Juist ook de mensen die ik niet gelijk op mij afstappen en ik dus nog niet gesproken of ontmoet heb het afgelopen jaar. Ik wil een verbinder zijn. Door veel mensen te spreken en hun te begrijpen kan ik beter mijn werk doen. Ik wil een burgemeester zijn voor iedereen. Ik wil de verhalen die mensen mij vertellen terugbrengen naar het gemeentehuis”.

Verhuizen in of naar Alblasserdam?

De burgemeester heeft zich ingeschreven bij de balie in de Rederij, het gemeentehuis van Alblasserdam. De meeste nieuwe inwoners kiezen ervoor om zichzelf digitaal in te schrijven. Dat kan ook gemakkelijk. Lees meer over het proces om jezelf in te schrijven op de website van de gemeente Alblasserdam.

Inschrijving burgemeester Boersma