Augustus 2023

• Een goede start met een gezonde broodtrommel

02 augustus 2023

Gezonde voeding is een belangrijke basis om goed te kunnen leren. Kinderen die gezond eten en drinken zitten lekkerder in hun vel, hebben meer energie en kunnen beter presteren op school. Daarom start volgende week de campagne 'Trommel zonder rommel'.

• Veiligheidsmonitor 2023 gaat van start

07 augustus 2023

Heeft u last van rommel op straat? Hinder van buren of rondhangende jongeren? Is er bij u ingebroken? Dit zijn enkele vragen uit de Veiligheidsmonitor. Vanaf deze week ontvangen 600 willekeurig gekozen inwoners een uitnodiging om de vragenlijst in te vullen.

• Denk mee over de flexwoningen in Alblasserdam

07 augustus 2023

De huizenmarkt staat op dit moment erg onder druk, ook in Alblasserdam. Het is moeilijk om aan een woning te komen. De gemeente wil graag iedereen een woonplek kunnen bieden in het dorp. Daarom zijn er voor de komende jaren plannen voor het realiseren van nieuwbouwwoningen op diverse locaties en op kortere termijn komen er flexwoningen, om zo sneller in te spelen op de vraag naar woningen.

• Tijdelijke verkeershinder op dijklint

11 augustus 2023

In de week van 28 augustus t/m 1 september onderzoeken we het asfalt op de Oost- en West-Kinderdijk in Alblasserdam. Het verkeer ondervindt beperkte hinder van de werkzaamheden. Voor omwonenden is de overlast minimaal.

• Informatiemiddag Kansrijk Praktijkleren op 24 augustus in Landvast

15 augustus 2023

Heb je een uitkering en ben je op zoek naar een passende baan? Wil je aan de slag in een sector met grote kans op werk? Of mis je net dat belangrijke diploma? Denk dan eens na over Kansrijk Praktijkleren. Dat is werken bij een bedrijf in Alblasserdam en leren tegelijk. Op 24 augustus is er een informatiemiddag in Cultureel Centrum Landvast.

• Een gezonde start van het nieuwe schooljaar

23 augustus 2023

Met een gezonde broodtrommel geef je je kind de perfecte basis. Kinderen die gezond eten en drinken zitten lekkerder in hun vel, hebben meer energie en kunnen dus beter presteren op school. Daarom stonden de weken in aanloop naar het nieuwe schooljaar in het teken van ‘een trommel zonder rommel’.

• Informatiebijeenkomst Kansrijk Praktijkleren Alblasserdam goed bezocht

25 augustus 2023

Donderdag 24 augustus vond in Cultureel Centrum Landvast een informatiebijeenkomst plaats over het project Kansrijk Praktijkleren. Het was een geslaagde middag met een opkomst boven verwachting. Medewerkers van het Da Vinci College en projectleider Peter Wemmers van Gemeente Alblasserdam vertelden uitgebreid over de kansen die het project biedt aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.

• Aanvragen waarderingssubsidie voor 2024

28 augustus 2023

Ook in 2024 is het voor (sport)verenigingen en stichtingen in Alblasserdam mogelijk om een waarderingssubsidie aan te vragen.

• Derde inloopavond Zuidelijk Havengebied

29 augustus 2023

Dinsdag 29 augustus (2023) organiseert de projectontwikkelaar Stevast Ontwikkeling BV De Langen & Van den Berg BV de derde inloopavond over de ontwikkeling van het Zuidelijk Havengebied. Tijdens deze avond worden de direct omwonenden, ondernemers en geïnteresseerden geïnformeerd over de verdere uitwerking van het Havenblok. Aanwezigen kunnen in gesprek gaan met de ontwikkelaar en kunnen vragen stellen over het project. Ook geeft OceAnco een presentatie over hun toekomstplannen in het gebied. De inloopavond vindt plaats in Cultureel Centrum Landvast, met vrije inloop tussen 18.30 en 21.00 uur.