Brief verlenging tijdelijke opvang in de Havenkerk

Met deze brief willen we u informeren over het voornemen om de opvang van de Oekraïense vluchtelingen in de Havenkerk te verlengen. We willen deze met een half jaar te verlengen tot en met 31 december 2023.

De oorlog in Oekraïne duurt voort en het einde is nog niet in zicht. Dat betekent niet alleen dat de vluchtelingen op korte termijn niet kunnen terugkeren, maar ook dat zij langer in onzekerheid zijn over hun tijdelijke verblijf. Het is prettig als wij hen duidelijkheid/ zekerheid kunnen bieden. Daarom zijn we in gesprek met het bestuur van de Havenkerk om de tijdelijke opvang met een half jaar te verlengen.

Ook bekijken we hoe we eventuele overlast voor de omwonenden zoveel mogelijk kunnen beperken. We gaan in ieder geval het hek om de kerk verplaatsten, zodat het minder ruimte inneemt. Heeft u nog andere ideeën of suggesties? Laat het ons weten via oekraïne@alblasserdam.nl. Ook voor overige vragen kunt u een bericht sturen naar dit e-mail adres.

De afgelopen periode hebben we gezamenlijk zij-aan-zij gestaan om deze vluchtelingen een tijdelijk verblijf aan te bieden. Daar ben ik u bijzonder dankbaar voor! En ik reken erop dat we dat ook de komende periode blijven doen. Immers, samen zijn we Alblasserdam!

Met vriendelijke groet,
Namens de gemeente Alblasserdam,